Het bouwteam is onderweg naar huis. We kregen het volgende verslag van Chris:

“Na een nachtje in de lodge aan het meer te hebben geslapen, zijn we op tijd opgestaan. Om 5 uur op het strand om naar de zonsopgang te kijken, was prachtig om te zien! Om 8.30 uur gingen we ontbijten, om 13 uur lunchen en hebben de hele dag relaxed gedaan… luieren, zwemmen, strand wandelen, enz. We hebben een ontspannen dagje gehad aan het meer. Vanuit de lodges stond je gelijk op het strand en direct er naast grensde een vissersdorpje. De bewoners van het kleine dorpje zijn helemaal op het meer gericht. De mannen gaan het meer op, soms de hele nacht en als ze dan ’s ochtends aankomen, wordt de vis gelijk verhandeld. De visboten zijn uitgeholde boomstammen of kleine houten visbootjes. De vrouwen zijn bezig met het schoonmaken en laten drogen van de vis en met het wassen van kleding. Om 5 uur waren er al kinderen de vaat aan het doen in het meer. Was leuk om hier geweest te zijn en om zo ook een indruk van het meer op te doen. Vanmiddag om 17 uur zijn we met de minibus vertrokken richting Lilongwe airport. Het eerste uur was het nog licht en je kijkt dan je ogen uit naar wat je op en langs de weg ziet. In het donker zijn de wegen niet zonder gevaar. De wegen zijn soms net te smal om elkaar te kunnen passeren, terwijl de vrachtwagens flink de gang er in hebben. Rond 20 uur zijn we gestopt voor het avondeten bij een restaurantje langs de weg. Om 23.30 uur kwamen we aan in Lilongwe en om 2.20 uur vertrokken we van Lilongwe naar Nairobi. Een lange (slapeloze) nacht ligt voor ons…”